» For børn »Børnesæde på cykelrammen gør det selv

Gør-det-selv-barnestol på cykelramme

Generel beskrivelse hjemmelavet:

For mange ville det være lettere at bare købe et færdigt design og installere på cyklenmen denne mulighed er ikke for os. Det er meget mere interessant at gøre alt gør det selv, og selv uden at bruge en krone. Plus, et barn kan aktivt deltage i denne proces, som også er et plus. Generelt skal vi forlade diskussionen om fordele og ulemper og fortsætte med at fremstille et børnesadel på en cykelramme.

Vi har brug for, at barnet sidder behageligt, er i stand til at holde rattet med hænderne, og han havde, hvor han kunne sætte fødderne. Vanskeligheder opstod kun med "ben". Når jeg ser fremad, vil jeg sige, at når jeg prøvede på sædet for første gang, behandlede min søn selv dette problem ved blot at placere fødderne på toppen af ​​gaffelen. Måske for andre cykler ser dette sted på en eller anden måde anderledes ud, men jeg vil ikke beskrive denne nuance på grund af manglende statistik.

Materialer og værktøjer:

- brevpapirkniv
- PVA lim
- Lim til skumgummi
- Møbler hæftemaskine (du kan undvære det)
- Lineal
- En enkel blyant eller markør
- Bor med øvelser

Detaljeret fremstillingsbeskrivelse:

Trin 1:

Som ramme brugte jeg krydsfiner tilbehør og en birkestang (også trimmet). Det vigtigste kendetegn, som vi bygger videre på, er sædets bredde - det skal ikke være for bredt, ellers forstyrrer det pedalerne. Men på en for smal sadel vil barnet være ubehageligt at sidde. Jeg besluttede det - sædet skulle være lidt smalere end "barnets bredde." Det er langt, det betyder ikke meget. Den vigtigste ting er, at sadlen er fast fastgjort til rammen, ikke bevæger sig og ikke forstyrrer. Jeg prøvede at gøre designet så enkelt og hurtigt som muligt. Samtidig uden at foretage ændringer i cykelrammen. Æstetisk viste det sig naturligvis at være sådan, men hvis nogen vil lave noget sådan, så kan min oplevelse være en god hjælp.

Først samler vi en omtrentlig ramme og prøver rammen med passageren. Hvis begge har det godt, kan du fortsætte med at arbejde.

Fortsætter nu med at styrke rammen. Jeg har et sammensat øvre plan, så jeg skruede en blok fra bunden. Det vil også være frontstøtten. Han lavede små indrykk i stangen for at få en tættere kontakt med cykelens ramme. Han lavede rygstøtten fra rester af krydsfiner, hun vil ubesværet klæde sig på rammen som et beslag og samtidig forbinde sædehalvdelene. Alle dele er fastgjort ved hjælp af metalhjørner og selvskærende skruer.

Trin 2:

Dernæst laver vi jettræk med fastgørelse til sadelpindklemmen. Men det er bedre at lave fastgørelsesmidler på en separat klemme, så skyvekraften danner en trekant med rammen (trykklemmen ville være 10-15 cm højere langs sadelrøret). For mig løber trækkraft parallelt med rammen. I princippet viste det sig, at hele strukturen med et sådant skema er tilstrækkelig, men det ville ikke være overflødigt at styrke den.

I ”bærebeslaget” og i bjørkestangen borer vi huller i form af et rør (jeg brugte et ovalt formet rør), så der ikke er noget spil mellem designet til børnesædet og røret (trækkraft). Da jeg havde en begrænset mængde materiale, til prøven borede jeg et stykke krydsfiner, hvorved jeg fandt ud af den nøjagtige form på hullet, dets hældningsvinkel og højde i forhold til cykelens ramme.

En trækerne tilstoppet inde i stangen. Grundlæggende, for at gøre det mere praktisk at danne en holder til klemmen. Jo tættere samling, jo mindre mobil vil hele strukturen være. Når rammen er klar, kan du prøve den på cyklen igen. Nu skal du køre lidt med en lille passager for at sikre dig, at designet er pålideligt og behageligt. På dette tidspunkt besluttede jeg at ændre formen på sædet lidt og savet af hjørnerne. Derefter kan du omhyggeligt behandle alle kanter og strække skruerne (jeg tog hele strukturen fra hinanden og genmonterede og smurte alle samlingerne med PVA-lim)

Trin 3:

Nu kan du gøre bekvemmelighed. Det er bedst at bruge skum fra en motorcykel eller autostol. Vi skærer det ønskede stykke ud med en margin på 2-3 cm omkring hele omkredsen og limer det på krydsfinerrammen. Og når limen er tør, kan du give sædet den ønskede form. Jeg gjorde det med et reparationssæt til bilkameraer. Der blev også limet stykker skum på undersiden af ​​sædet for at skjule en træblok og metalhjørner. For skønheden er kortere.

Når formen på skummet dannes og alle fordybninger på rammen fjernes, passer vi strukturen med et gymnastisk tæppe. Du kan fikse det nedenunder med en møbler hæftemaskine. Og hvis der ikke findes noget sådant værktøj på gården, bruger vi lim. Det er bedst at tage et solidt stykke måtten og montere sadlen sømløst. Jeg havde at gøre med tre små rester.

Trin 4:

Dernæst malede jeg trækkraft og den synlige del af rammen i farven på cykelrammen. Han malede med en pensel og brugte akrylmaling. Planerne var at sy et kunststofovertræk i farven på rammen. Men da dette sæde blev betragtet som en midlertidig løsning (vi tog cyklen et par uger for at køre), nægtede jeg at dække.

konklusion:

Efter to ugers ridning med et barn kan jeg sige, at der ikke er identificeret kritiske mangler. Elstrukturen fungerede godt. Men bare i tilfældet vil jeg anbefale, at stangen fastgøres til en separat klemme, så stangen og rammen danner en krafttrekant. Bare i tilfælde. Det er trods alt bedre at overhale end ikke.

Med hensyn til æstetik er der mangler. For det første ser hele strukturen i profilen ikke solid ud. Det ville være værd at indsætte det helt med skumgummi og kopiere trapezformen eller enhver anden færdig form. For det andet skal det ydre lag nødvendigvis være fra et enkelt stykke og helst i farven på rammen (og ikke som min) og ideelt set bør sædet være dækket med passende materiale ovenpå.

Jeg håber, at nogen finder min oplevelse nyttig.
Tak for din opmærksomhed.